SIKÇA SORULAN SORULAR
1- Uzaktan Öğretim Sistemine girişler hangi adresten yapılacak?
Uzaktan Öğretim Sistemi, Öğrenci Bilgi Sisteminiz (OBS) üzerine entegredir. Giriş yapmanız gereken adres obs.sdu.edu.tr adresidir.
2. Uzaktan Öğretim sistemi için ek bir yazılıma ihtiyacım var mıdır?
Süleyman Demirel Üniversitesi uzaktan öğretim sistemi Adobe Connect sanal sınıf altyapısını kullanmaktadır. Bu nedenle Adobe Connect yazılımını kurmanız derslere katılımınız için önemlidir.
3. Adobe Connect yazılımını kurmadım, canlı derslere katılabilir miyim?
Adobe Connect yazılımını kurmadıysanız, web tarayıcınızın desteklemesi durumunda HTML5 olarak toplantıyı açacaktır. Ancak bu durumda derse sadece katılımcı olabilirsiniz. Dersinizin öğretim elemanı sizlere sunucu yetkisi vermesi durumunda ekranınızı paylaşamazsınız.
4. Adobe Connect Kullanıcı adımı ve parolamı bilmiyorum ne yapabilirim?
Adobe Connect kullanıcı adınız öğrenci numaranızdır. Şifreniz Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) parolanızla aynıdır.
5. Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) parolamı değiştirdim, Adobe Connect parolam da değişmiş midir?.
Hayır. Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ve Adobe Connect ayrı platformlardır. Bu nedenle birinde parola değiştirdiğinizde diğer platformda parolanız değişmez.
6. Üniversite ortak seçmeli dersleri kaç dönem alacağım.
2 dönem olmak üzere güz ve bahar yarıyıllarında alacaksınız.
7. 2 dönem olmak üzere güz ve bahar yarıyıllarında alacaksınız.
AKTS yükünüz tamamlanmadığı için mezun olamazsınız.
8. Ders ekleme ve silme işlemi ne zaman yapılır?
Yıllık açıklanan Akademik Takvim’de belirtilen tarihlerde yapılır.
9. Kayıt yenilemeler ne zaman? Kayıt yenilemesem ne olur?
Kayıt yenilemeler üniversitemiz Akademik takviminde ilan edilir lütfen kontrol ediniz. Kayıt yenilemezseniz eğitim yılınız uzar.
10. OBS şifremi unuttum ne yapabilirim?
Şahsen dilekçe ile başvurmanız halinde şifreniz size bildirilir.
11. Mail adresim nedir ?
Mail adresinizi öğrenci bilgi sisteminde bulunan bilgilerim kısmından öğrenebilirsiniz.